Pátek – Cesta do dolomit

Ve čtyřčlenné posádce vyrážíme do Itálie. Máme před sebou asi 700km což je pohoda. Večer přijíždíme nad jezero misurina, odkud se po doplnění vody vyškrábeme nahoru na Rifugio Auronzo. Je to krásne místo ve výšce 2500mnm a přímo nad námi stojí Tří čimi – dominanta dolomit. Je už tma, v rychlosti se navečeříme a za zvuku hromů se škrábeme nahoru do tunelů z první světové války. Venkem se prohání šílená bouřka, blesky mlátí do skály ve které spíme ale nám je to celkem fuk, jenom se celý tunel vždy rozsvítí ale jinak bezvadná noc. Bouřku v téhle výšce jsem ještě nezažil, venku by šlo asi opravdu o život.

Sobota – na Paternkofel

Druhý den se počasí umoudřilo. Ráno v tunelu je krásné a radostná nálada nás vyhání na první výpravu. Vyrážíme tedy na Paternkofel. Asi po dvou kilometrech začínají feráty. Navlékáme úvazky a bez problému procházíme i místa kde jsou lana zamrzlá ve sněhu. Odpoledne jsme pod vrcholem, ale nahoru se nám zrovna moc nechce. Je to tu plné supermoderních turistů, kteří mají drahé vybavení ale přitom se připosraně drží lana na kterém mají i tak dvě karabiny. Musíme je obcházet bez jištění a akorát zvrchu schazují kamení.

Nemáme přilby a tak jsme se šli podívat na protější vrchol, kde to vypadalo klidněji.Cesta nazpátek byla poněkud strmější a dokonce jsme se kousek svezli po sněhu. Někde vypadali feráty trochu nebezpečně a tak začala Ivča vyvádět. Prý už to nikdy nepoleze. Prolezli jsme ještě několika tunely a přišli k chatě Drei-Zinnen-Hütte.Měli jsme samozřejmě pořát málo a tak jsme obešli celé Tři Čimi dokola. Užívali jsme si tu pohodu, kvetoucí kytičky různých barev, bílé kamení, výhledy do okolí a cinkající krávy, které stojí v cestě a nechtějí se uhout svině! Další noc jsme strávili opět v tunelu. Tentokrát jsme si vařili čaj a pozorovali krásný západ slunce, nasvícené stěny skal a probouzející se městěčko u jezera misurina . Co víc si můžeme přát?