Pevnost XIII

Na tento víkend jsme byli pozváni od kamarádů z K5. Šlo o prohlídku fortů pro obranu Olomouce z 19 století. Já, Kolouch a Kryštof jsme přijeli už v pátek navečer a na pevnůstce XIII,  která je hned vedle aqaparku se sešli s několika dalšími bunkráky. Večer jsme popíjeli kolu a k tomu ruma, co si Kryštof koupil proto, aby zapil špatnou náladu od toho co ho naštvala tchýně. Asi do dvou jsme kecali a pak do hajan. Druhý den ráno přijeli hlavní organizátoři akce včetně Pecona s Míšou a další účastníci zájezdu. Tak do 11:00 jsme procházeli tuto pevnost, kde jsme spaly. Nejvice mě zaujala část stavby pro obranu vchodu, kde hodlá majitel vybudovat restauraci. Jsou zde krásné klenuté cihlové stropy, zednický kunšt!

Ještě před obědem jsme se přesunuly do centra Olomouce, kde jsme si prohlédly jednu z pevností takřka přímo v centru města. Bohužel jsem o ní už všechno zapomněl, snad jen za zmínku stojí že jsme se  zde dozvěděli o pádu Polského letadla ve Smolensku takže se celou dobu nemluvilo o ničem jiném. Dále jsme prošli obranné hradby táhnoucí se přes celé centrum města, což byla příjemná a celkem dlouhá procházka. Došli jsme na Olomoucké náměstí kde jsme viděli v akci orloj a hnedle se přesunuli do nejbližší hospody. Už ani nevím, co dobrého jsme si to dali ale každopádně zapomněli přinést jídlo Míše takže jsme museli dlouho čekat, jinak pohodička. Odpoledním programem byla návštěva fortu Radíkov kousek za Svatým Kopečkem. Bylo to tady hodně rozbořené, opravdu až moc. Tak trochu jsme nepobrali jak to chce majitel vlastně všechno opravit, ale zato nás velice zaujala 3D presentace, kde měli špičkově vymodelovaný celý fort, klobouk dolů!

K večeru jsme se přesunuli zpátky k pevnůstce XIII.  Petr s Míšou museli jet domů a nám nezbylo nic jiného než si užít večer bez těchto globoidů. Po chvíli dotáhli chlapi suda a brzy přitáhly další jejich chlastací kamarádi, takže jsme tento večer strávili u ohně s pivkem v ruce a bezvadně pokecali s Peldou a Leničkou.